Sallys far bander (…ad helvede til) 

1.-3. klasse

Bandeord er både forbudte og fascinerende, men må man overhovedet bruge dem? Og hvorfor er de overhovedet opfundet, hvis ikke man må? 

Dette projektet ønsker ikke at løfte moralske pegefingre, men derimod at indgå i en dialog med eleverne om sprogets magt og om, hvad hårde ord kan betyde for trivsel og konfliktniveau i klassen. 

Læs mere om projektet her

Regnbuer og raketbiler 

1.- 4. klasse

En bro mellem verdner, en kolossal himmelslange eller et tegn fra Gud? 
Mennesker har til alle tider set regnbuen træde frem på himlen efter et regnvejr og været fascineret. I dette projekt skal eleverne med de to børn, Sigge og Tot, på en raketbilsrejse, hvor de besøger Noa på arken, Heimdal på Bifrost og den store regnbueslange i aboriginernes Drømmetid.

Læs mere om projektet her

Juledetektoren 

1.- 4. klasse

Bip, bip, bip. Biiiiip.  
Med en metaldetektor, den rouladeglade nabo Finn samt en stor portion nysgerrighed går tvillingerne Marie og Simon på jagt efter julens rødder. For hvordan er det lige, vikingernes jól og den kristne jul hænger sammen? Kan det passe, at Odin var den første julemand? Hvorfor er det, man spiser og gør sammen i den mørke vintertid så vigtigt? Og kan man overhovedet finde svaret i jorden? 

Læs mere om projektet her