Fag: Kristendomskundskab


Lektioner: 8-10
 

Periode: April-juni 2026
 

Tilmelding: Senest 15. februar 2026
 

Leveres: Marts 2026

Materialet indeholder: En lærervejledning, adgang til projekthjemmeside, klassesæt af elevhæfter, materialer til etablering af envejs- og vildvejslabyrint på skolen og besøg i den lokale kirke 

Labyrinter - veje og vildveje

4.-6. klasse

Hvad gør det ved kroppen, tempoet og åndedrættet, når der kun er én vej frem? Og hvad gør det ved hovedet, fantasien og orienteringsevnen, når der hele tiden skal vælges retning? 
 

Labyrinter på tværs af tid og sted
Labyrinter har fascineret og spillet en rolle i menneskers liv og tro siden old-
tiden. Formålet med dette projekt er at gøre eleverne fortrolige med labyrinter fra forskellige tider, steder, kulturer og religioner. Eleverne møder i projektet labyrintens rum i myter og fortællinger fra oldtiden, den græske mytologi og i kristendommen både før og nu. 
 

Skilleveje, blindgyder og den røde tråd
Igennem konkret labyrintvandring, samtale og refleksion får eleverne en kropslig erfaring og forståelse af labyrinten som et billede på menneskelivets veje og vildveje – og dermed på de udfordringer livet kan byde på. 
Til projektet hører et kirkebesøg, hvor eleverne under- søger det at finde vej i livets labyrint.